Доброго дня! Ніколи, мабуть, я не навчусь писати про себе. Але спробую...
Чому я стал
учителем? Можливо, це покликання душі
й серця. Можливо, з мене вийшов би
непоганий бухгалтер, талановитий
інженер, відомий актор (недарма після
9 класу хотів вступати до театрального
училища)... Це все можливо, але зараз
я пишаюся тим, що я - учитель. Вірю,
прийде такий час, коли я напишу це
слово з великої літери — Учитель.
З раннього
дитинства дуже полюбляв виховувати
й організовувати. У дитячому
садку був першим помічником вихователя
(за що інколи отримував бонус —
дозволяли не спати після обіду).
Початкові класи моє бажання працювати
надалі з учнями укріпили і впевнили
— з великою радістю проводив уроки
однокласникам, але ж перша вчителька
— Олена Пилипівна Матус змогла
побачити “скриті таланти” малого
Славіка. Всі 10 років навчання —
беззмінний староста у класі. Але про
вчительство не думав. Дуже хотів
стати журналістом, був головним
редактором шкільної газети, друкувався
у “справжніх” газетах.
Коли ж
закінчував школу, дуже багато думав
над тим, яку професію обрати. У цей
час вже рік працював у дитячому
таборі “Чайка”, який на той час
входив до складу Іллічівського
морського торгівельного порту. Вважав,
що буду поступати на навчання до
Одеського інституту інженерів морського
флоту (але ж математику дуже полюбляв).
В останні місяці навчання провів
своєрідний експеримент (до експериментів
був схильний вже тоді...): ходив по
вчителях і повідомляв, що буду поступати
в педагогічний інститут, мої вчителі
вірили, радили (кожен хотів, щоб я
став учителем саме з його предмету).
Але вже після школи обрав спеціальність
“Російська мова і література” в
Одеському державному університеті
ім. І.І.Мечникова — дуже полюбляв
літературу, а особливо — поетів
“срібного віку”. Пам'ятаю, як на
вступному іспиті прочитав ранній
вірш Сергія Єсеніна і екзаменатор,
дуже схожа на Анну Ахматову, зачаровано
сказала: “Він же як молодий Сергій...”.
Вчитися
полюбляв, але на філологічному
факультеті “примушували” вчити не
лише “срібний вік”, але й інші періоди
та предмети. Перейшов на заочне
відділення і прийшов до школи. Починав
з лаборанта, потім став
педагогом-організатором. Історію дуже
полюбляв, але перед відомими педагогами
історичного факультету ніяковів: це
ж легенди, як я буду там вчитися...
Перевівся на навчання на нову
спеціальність волею випадку: захворіла
вчитель історії у школі № 2, де я
працював на той час, і завуч Галина
Василівна Зінченко (це мій Учитель,
це Учитель Учителів) запитала мене,
чи піду я на заміну. Погодився і
наважився перевестися. Мене навчали
легенди і тому диплом історика для
мене настільки цінний.
Дуже добре
пам'ятаю всіх своїх учнів. Мій перший
випуск — 32 хлопчика та дівчинки (з
них — 10 золотих і й 1 срібний медаліст)
— як молодші брати й сестри, завжди
разом — походи, екскурсії, поїздки.
Працював ще й заступником директора
з виховної роботи. Дуже вдячний
людині, яка навчила мене бути справжнім
адміністратором — директору школи №
2 Вірі Федорівні Доценко.
У 2003 році,
коли мій улюблений 11-Б пішов у доросле
життя, я вирішив більш не працювати
у школі — пішов до ОНУ ім. І. І.Мечникова,
до альма-матір, але й там викладав,
оскільки без цього вже не міг.
А десять
років тому зустрів Ольгу Петрівну
Петлюк, яка запропонувала мені
повернутися до шкільної праці. Дякую
їй за це. Знаю, що ніколи не скажу їй
це особисто — соромлюся, напишу, буду
сподіватися, що прочитає: “Дякую Вам,
моя улюблена педагогічна матуся! Дякую
за те, що повірили, знайшли, виростили,
виховали, зробили справжнім учителем.
Знаю, що інколи буваю нестерпним,
добре, за те, що підтримуєте й розумієте!
Дякую!”. У першій школі реалізував
себе повністю (хоча, чи є “межа
досконалості”?), тут розпочав цікавий
експеримент, сюди йду кожного ранку
і, головне, що хочу сюди йти кожного
ранку.
Позаду
багато: чотири випуски, 16 медалістів
лише у “своїх” класах, безліч
талановитих учнів, і всі вони — чудові,
неперевершені індивідуальності. Так,
я міг би стати непоганим бухгалтером,
талановитим інженером, відомим актором...
Але я вчитель, і можливо, приде час,
коли я скажу: “Так! Я — ВЧИТЕЛЬ! Я —
ТВОРЧИЙ ВЧИТЕЛЬ!”
Цікаві думки!!!!!
ОтветитьУдалитьТак,думки дійсно цікаві!
ОтветитьУдалить